.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رهبر انقلاب در ديدار مسؤولين نظام:
حوادث اخير تجربه مهم ديگری برای ملت ايران بود
رهبر انقلاب اسلامی خاطر نشان كردند: در حاليكه همه اذعان داشتند انتخابات اخير با حضور چهل ميليونی مردم يك عظمت بی نظير از ابتدای انقلاب و نشان دهنده قدرت نظام برای به صحنه آوردن مردم بعد از گذشت 30 سال است، در عين حال همه متوجه شدند در چنين شرايطی نيز نبايد از كمين و برنامه ريزی دشمن بمنظور ضربه زدن به ملت غفلت كرد.

آيت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی امروز در ديدار مسئولان نظام اسلامی و جمعی از قشرهای مختلف مردم ، بعثت پيامبر عظيم الشان اسلام (ص) را مقطعی مهم در تاريخ بشريت دانستند و تاكيد كردند : امروز اصلی ترين نياز جامعه اسلامی عملديدار مسؤولين نظام در سالروز بعثت نبی مكرم اسلام (ص) به پيام بعثت و ملاك قرار گرفتن عقل و خرد ، حاكم شدن فضيلتهای اخلاقی ، و مبنا قرار گرفتن انضباط قانونی در جامعه است كه در اين زمينه وظيفه نخبگان و بزرگان بسيار با اهميت است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از khamanei.ir، آيت الله خامنه ای با تبريك عيد بزرگ مبعث پيامبر اعظم (ص) به امت اسلامی و ملت ايران ، تربيت عقلانی و تاكيد بر خرد گرايی و تدبّر را مهمترين بخش از پيام بعثت بر شمردند و افزودند : اولين كار پيامبر مكرم اسلام (ص) حاكم كردن عقلانيت در جامعه اسلامی بود زيرا تربيت قدرت تفكر و نيروی خرد در جامعه ، حَلاّل همه مشكلات ، مهار كننده نفس و زمينه ساز عبوديت انسان است .

ايشان با اشاره به تربيت اخلاقی به عنوان دومين بخش از پيام بعثت خاطر نشان كردند : رواج فضيلتهای اخلاقی در جامعه همچون هوای لطيفی است كه زمينه زندگی سالم را فراهم می آورد و انسان را از حرص ها ، جهالتها ، دنيا طلبی ها ، بغض های شخصی ، و سوء ظن به يكديگر باز ميدارد و به همين دليل است كه در اسلام تزكيه و رشد اخلاقی بر تعليم مقدم است .
رهبر انقلاب اسلامی ، تربيت و انضباط قانونی را سومين بخش از پيام بعثت خواندند و با اشاره به پيشقدم بودن پيامبر اسلام(ص) در عمل به احكام و دستورات اسلام افزودند : همه اين موارد برای جامعه اسلامی شاخص و معيار است، و ميدان زندگی نيز صحنه آزمايش انسانها است .

حضرت آيت الله خامنه ای عزت كنونی ملت ايران را نتيجه موفقيت و سربلندی در آزمايشهای دشوار 30 سال گذشته دانستند و تاكيد كردند : خداوند متعال پاداش اين موفقيت ها را دستاوردهای بسيار بزرگی برای ملت ايران قرار داده است و امروز نيز آحاد مردم در جهت اهداف بلند اسلام در حال حركت و مجاهدت هستند كه نتيجه آن هم احساس عزت و هويت ملت ايران است.

ايشان افزودند: اينكه قدرتهای استكباری دنيا شعار خود را مقابله با جمهوری اسلامی ايران قرار داده اند و نظام اسلامی را مانع تحقق اهداف شوم خود بويژه در منطقه خاورميانه می دانند نشان دهنده عظمت ملت، نظام، و دولت ايران است.

رهبر انقلاب اسلامی اين دستاوردها را نتيجه حركت ملت ايران در عرصه دستورات دين دانستند و با يادآوری نقش عامل بودن نخبگان، بزرگان جامعه و مسئولان بعنوان الگوی مردم، خاطر نشان كردند: ملت ايران در 30 سال گذشته نشان داده است كه ملت وفادار و با گذشتی است و در قضايا و حوادث اخير بعد از انتخابات رياست جمهوری نيز، اين ويژگی ملت ايران بار ديگر آشكار شد.

آيت الله خامنه ای افزودند: در ميان ملت ايران سلايق مختلفی در عرصه زندگی اجتماعی وجود دارند كه هر كدام نظر خود را بيان می كنند اما آنجايی كه ملت احساس می كنند، مسئله دشمنی با نظام در ميان است و دستی، حركتی را برای ضربه زدن به نظام مديريت می كند، از او فاصله می گيرند، حتی اگر همان شعاری را بدهد كه ملت به آن معتقد است.

ايشان حوادث اخير را تجربه و درس مهم ديگری برای ملت ايران در كنار تجربه های سالهای گذشته ارزيابی و تأكيد كردند: اين حوادث، اين تجربه و درس را بهمراه خود داشت كه حتی در زمانی كه حركتی بزرگ در كمال آرامش و ثبات انجام می گيرد، نبايد از نقشه و كيد دشمن غافل ماند.
رهبر انقلاب اسلامی خاطر نشان كردند: در حاليكه همه اذعان داشتند انتخابات اخير با حضور چهل ميليونی مردم يك عظمت بی نظير از ابتدای انقلاب و نشان دهنده قدرت نظام برای به صحنه آوردن مردم بعد از گذشت 30 سال است، در عين حال همه متوجه شدند در چنين شرايطی نيز نبايد از كمين و برنامه ريزی دشمن بمنظور ضربه زدن به ملت غفلت كرد.

آيت الله خامنه ای با اشاره به ادعای دشمنان ملت ايران مبنی بر دخالت نكردن در مسائل داخلی كشور افزودند: در حاليكه دخالت دشمنان بويژه نقش رسانه های آنها كاملاً آشكار است، اين ادعا نشان دهنده بی حيائی است.
ايشان با يادآوری هشدار چند سال قبل در خصوص نقش برجسته دستگاههای تبليغاتی و اطلاعاتی استكباری برای مقابله با استقلال ملتها و منصرف كردن آنان از حركت در مسير عزت و استقلال، خاطر نشان كردند: دشمنان ملت ايران از رسانه های خود، علناً برای گروههای غافل و نادان اغتشاشگر، دستورالعمل چگونگی ايجاد نا امنی ، تخريب و درگيری پخش می كنند، و از طرف ديگر مدعی می شوند كه در امور داخلی ايران دخالت نمی كنند در حاليكه آشكارترين دخالتها را انجام ميد هند.

رهبر انقلاب اسلامی با تأكيد بر لزوم تفاوت قائل شدن ميان اغتشاش گران و مردم افزودند: البته رسانه های استكباری بمنظور حمايت از اغتشاش گران آنها را مردم می نامند در حاليكه مردم، آن جمعيت ميليونی است كه بمحض ديدن اين اغتشاشگران و مفسدان، خود را كنار می كشد و آنها را با ديده ی نفرت و انزجار نظاره می كند.

حضرت آيت الله خامنه ای تاكيد كردند : هر فردی با هر عنوان و موقعيتی ، اگر بخواهد جامعه را به سمت نا امنی سوق دهد از نظر عموم ملت ايران، انسان منفوری است.
ايشان با تأكيد بر اينكه اهداف بلند ملت ايران و سعادت دنيا و آخرت جامعه در سايه آرامش و امنيت محقق خواهد شد، برهم زدن امنيت را بزرگترين گناه دانستند و خطاب به نخبگان خاطر نشان كردند: نخبگان هوشيار باشند زيرا هرگونه حرف، تحليل، و اقدام آنان كه موجب بر هم خوردن امنيت جامعه شود، حركت در خلاف مسير ملت ايران است.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: همه بايد مراقب گفتار و مواضع و حتی نگفتن های خود باشند زيرا نگفتن مسائلی كه بايد گفت، عمل نكردن به وظيفه است و گفتن مسائلی كه نبايد گفت، عمل كردن بر خلاف وظيفه است.

آيت الله خامنه ای تأكيد كردند: نخبگان مراقب باشند، زيرا در امتحان عظيمی قرار گرفته اند و موفق نشدن در اين امتحان، تنها مردود شدن نيست بلكه موجب سقوط آنان خواهد شد.
ايشان تنها راه رهائی از چنين سرنوشتی را ملاك قرار دادن خرد و عقلانيت دانستند و خاطر نشان كردند: البته عقلانيت، اين سياسی كاريهای متعارف نيست زيرا سياسی بازيها خلاف عقل است و كسانی كه سياسی كاری را اقدام عقلائی می دانند، اشتباه می كنند.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: راه صحيح عقلانيت، همان راهی است كه عبادت خدا را هموار كند و شاخص آن نيز اين است كه خود قضاوت كنيم، آيا سخنان و موضع گيريهای ما برای رضای خدا و با نيت اخلاص است يا اينكه برای جلب توجه برخی افراد، بنابراين نبايد خود را فريب دهيم.

آيت الله خامنه ای لزوم تعمق در پيامهای مهم مبعث و نگاه فراتر از يك جشن به اين واقعه را يادآور شدند و خاطر نشان كردند: مبعث يك مقطع بسيار مهم برای بشريت است زيرا حركتی كه پيامبر اسلام (ص) در مدت 10 سال حكومت خود انجام دادند و تحولی كه در تاريخ بشريت ايجاد كردند با هيچ حركت و اقدامی قابل مقايسه نيست.

در ابتدای اين ديدار آقای دكتر احمدی نژاد رئيس جمهور در سخنانی ضمن تبريك بعثت پيامبر اكرم(ص) با اشاره به نقش اين واقعه بزرگ تاريخی در نجات انسانها از تاريكی جهل و ظلم و رهنمون كردن آنان بسوی نور هدايت گفت پيامبر اسلام(ص) در عمل به دستورات اسلام همواره پيشقدم بودند و مشكلات كنونی بشريت ناشی از دوری از مسير نبوی است.

رئيس جمهور با اشاره به صبر و استقامت و مجاهدت ملت ايران در 30 سال گذشته افزود: جامعه اسلامی ايران مفتخر به پيروی از راه نورانی پيامبر عظيم الشأن اسلام (ص) است و اين ملت با تأسی بر سيره نبوی اجازه نخواهد داد دشمنان بشريت، حقوق انسانها را پايمال كنند.

آقای احمدی نژاد همچنين با اشاره به برگزاری انتخابات رياست جمهوری تأكيد كرد: برگزاری آزادترين، پرشورترين، و بی نظيرترين انتخابات و برگزيدن راه پر افتخار انقلاب اسلامی نويد بخش آينده ای روشن برای ملت ايران و بشريت است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.182 seconds.